Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki świadczenia usług serwisowych przez firmę Kreski Spółka Jawna Piotr Gałecki Łukasz Gałecki z siedzibą przy ul. Mory 12, 01-303 Warszawa zwaną dalej serwisem lub Kreski.
Definicje
- Zgłaszający – klient zlecający naprawę danego urządzenia. Zgłoszenia dokonać może upoważniony do tego pracownik firmy chcącej skorzystać z usługi.
- RMA - system zgłoszeń serwisowych za pośrednictwem portalu serwisowego. Po wysłaniu zgłoszenia serwisowego system przydziela indywidualny numer RMA, który potrzebny będzie do późniejszej identyfikacji zgłoszenia serwisowego oraz oznaczenia wysyłanej paczki ze sprzętem.
- Portal serwisowy – strona internetowa będąca jednym z elementów narzędzia informatycznego do obsługi zleceń serwisowych (RMA) przez pracowników firmy Kreski. Umożliwia ona zakładanie przez Zgłaszającego zleceń serwisowych (RMA), podgląd ich statusu oraz przegląd archiwalnych zleceń.
- Zgłoszenie serwisowe – dokument z podstawowymi danymi Klienta, informacjami o urządzeniu, akcesoriach oraz rodzaju zgłoszenia.
- Naprawa gwarancyjna – naprawa objęta gwarancją producenta lub firmy Kreski.
- Naprawa pogwarancyjna – naprawa urządzenia nie objętego żadną gwarancją ani kontraktem serwisowym.
- Kontrakt serwisowy – naprawa objęta kontraktem serwisowym producenta lub firmy Kreski.
- Zlecenie serwisowe – urządzenie przyjęte do naprawy z nadanym numerem RMA.
- Wycena naprawy – koszt naprawy przesłany w formie oferty do Zgłaszającego/Klienta.
- Usługa logistyczna – obsługa transportu urządzenia nie zakupionego w firmie Kreski do i od producenta w ramach gwarancji lub kontraktu.
Uwagi ogólne
1.1 Każdy Zgłaszający chcąc oddać sprzęt do naprawy jest zobowiązany do zapoznania się z niniejszym regulaminem. Z kolei oddając sprzęt do naprawy, Zgłaszający dobrowolnie akceptuje poniższy regulamin. Jest to zarazem umowa, na podstawie której jest świadczona usługa naprawy i która reguluje prawa i obowiązki z tego tytułu.
1.2 Zgłaszający zobowiązany jest dostarczyć wszystkie niezbędne informacje do sprawnej realizacji naprawy, tj. powinien uzupełnić w zgłoszeniu: dane osobowe, dane identyfikacyjne urządzenia, opis uszkodzenia i typ naprawy.
1.3 Brak informacji określonych w punkcie 1.2 może wydłużyć czas naprawy lub spowodować nieuznanie roszczeń wskazanych w zgłoszeniu ze względu na niewystarczające lub błędne dane.
Przyjęcie/ Odbiór sprzętu
2.1 W celu zgłoszenia naprawy serwisowej należy:
a) zgłosić urządzenie do naprawy za pomocą portalu serwisowego znajdującego się pod adresem https://serwis.kreski.pl/extranet.html lub
b) Wypełnić formularz zgłoszenia serwisowego znajdujący się pod adresem http://www.kreski.pl/edc_media/Manager/Zgloszenie-serwisowe.pdf lub na ostatniej stronie niniejszego regulaminu.
2.2 Przy osobistym dostarczeniu urządzenia, potwierdzeniem przyjęcia urządzenia jest wypełnienie formularza zgłoszenia serwisowego i wręczenie go pracownikowi firmy Kreski przyjmującemu zgłoszenie.
2.3 Każde zgłoszenie otrzymuje indywidualny numer sprawy RMA, który jest stały do czasu jego zakończenia.
2.4 Koszt serwisu pogwarancyjnego wyceniany jest według ustalonego cennika lub indywidulanie według nakładu pracy oraz kosztu wymienionych podzespołów.
2.5 KRESKI nie biorą odpowiedzialności za przesyłane w raz z urządzeniem akcesoria.
2.6 Sprzęt do naprawy należy dostarczyć na adres siedziby firmy Kreski:
Dział Serwisu Kreski Sp. J. Piotr Gałecki Łukasz Gałecki
Mory 12, 01-303 Warszawa
2.7 Dostarczenie sprzętu opisane w pkt 2.5 może odbyć się za pośrednictwem kuriera albo osobiście.
2.8 Klient ponosi bezpośrednie koszty dostarczenia sprzętu do naprawy, o ile firma Kreski nie ustali inaczej.
2.9 Jako przyjęcie sprzętu rozumie się fizyczne dostarczenie sprzętu do siedziby Kreski określone w pkt 2.5 i 2.6
2.10 W przypadku nieodebrania sprzętu z serwisu lub braku akceptacji naprawy po upływie 120 dni od momentu przyjęcia sprzętu, urządzenie zostanie przekazane do utylizacji.
2.11 Czas na dostarczenie urządzenia zgodnie z punktem 2.5 ustala się na 30 dni od momentu zarejestrowania zgłoszenia zgodnie z punktem 2.1. Jeśli po tym terminie urządzenie nie zostanie dostarczone, zlecenie zostanie automatycznie zamknięte.
2.12 W przypadku zaistnienia sytuacji z punktu 2.11 oraz 1.3, firma Kreski zastrzega sobie prawo do naliczenia opłaty w wysokości 70 PLN netto.
2.13 W przypadku zaistnienia konieczności wykonania usługi logistycznej, firma Kreski zastrzega sobie prawo do naliczenia opłaty w wysokości 60 PLN netto.
Proces wykonania naprawy
3.1 Korespondencja i wymiana informacji odbywa się tylko i wyłącznie ze Zgłaszającym.
3.2 W przypadku wymiany uszkodzonych części, zostaną one przekazane Zgłaszającemu tylko na jego pisemne żądanie. Będzie ono jednocześnie zobowiązaniem Zgłaszającego do utylizacji tych części zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. W innym wypadku zostaną oddane do utylizacji przez firmę Kreski.
3.3 Firma Kreski rozpatruje zgłoszenie według kolejności zgłoszeń, jednak nie dłużej niż 5 dni roboczych od czasu przyjęcia sprzętu zgodnie z pkt 2.8.
3.4 Zgłoszenia składane drogą inną niż podano w pkt 2.1. i 2.2 mogą zostać nierozpatrzone w terminie określonym w pkt 3.3. W tym przypadku termin ustalany jest indywidualnie między stronami.
3.5 W przypadku przyjęcia urządzenia na serwis zostanie ono zaktualizowane do najnowszej wersji. System jak i wszystkie sterowniki zostaną przeładowane. Zgłaszający może zgłosić chęć pozostawiania znajdujących się tam plików uprzednio informując firmę Kreski.
3.6 W przypadku braku odpowiednich podzespołów niezbędnych do naprawy, czas realizacji może zostać wydłużony, o czym Zgłaszający zostanie poinformowany.
3.7 W przypadku oczekiwania na decyzję Zgłaszającego, czas naprawy automatycznie ulega wydłużeniu o ten czas oczekiwania.
3.8 Każda naprawa zostanie poprzedzona wyceną naprawy przesłaną do Zgłaszającego. Po otrzymaniu akceptacji w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty elektronicznej lub tradycyjnej) serwis przystąpi do naprawy usterki.
3.9 Każda wycena naprawy zawiera naprawy niezbędne (konieczne do prawidłowego działania urządzenia) oraz zalecane (usprawniające działanie urządzenia lub zwiększające jego odporność). Naprawy niezbędne są przez klienta akceptowane w całości. Brak akceptacji któregokolwiek punktu napraw niezbędnych jest równoznaczny z całkowitą rezygnacją z naprawy. W przypadku braku informacji ze strony klienta które punkty mają zostać wykonane Firma Kreski uznaje, że klient akceptuje wszystkie wycenione elementy.
3.10 W przypadku, gdy po przystąpieniu do naprawy, zostaną stwierdzone inne wady niż przedstawione wcześniej, firma Kreski niezwłocznie poinformuje o tym fakcie Zgłaszającego.
3.11 Informacja z 3.10 będzie zawierała wycenę naprawy dodatkowych usterek. Naprawa zostanie wykonana po akceptacji Zgłaszającego.
3.12 W przypadku odstąpienia od naprawy, Zgłaszający jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za wykonanie diagnozy w następującej formie:
a) 140 PLN netto w przypadku drukarek biurkowych
b) 200 PLN netto w przypadku drukarek przemysłowych
c) 300 PLN netto w przypadku drukarek mobilnych
d) 300 PLN netto w przypadku drukarek kart oraz silników drukujących
e) 150 PLN netto w przypadku terminali
f) 100 PLN netto w przypadku skanerów
3.12.1 W przypadku naprawy urządzenie w serwisie zewnętrznym, koszt odstąpienia może być inny. Informacje o kwocie zostanie umieszczona w przesyłanej do zgłaszającego ofercie.
3.13 Powyższa opłata nie jest pobierana w następujących przypadkach:
a) zakupu nowego urządzenia w firmie Kreski
b) indywidualnych ustaleń między stronami 3.14 Zamknięcie zlecenia następuje po: a)
realizacji naprawy
b) zakupie nowego urządzenia w firmie Kreski
c) odstąpienia od naprawy
d) zaistnieniu sytuacji z punktu 2.10
3.15 Naprawy gwarancyjne oraz kontraktowe wykonywane są w autoryzowanym serwisie producenta. W przypadku pakietów serwisowych Kreski – przez serwis Kreski.
3.16 Firma Kreski urządzenie objęte taką umową, niezwłocznie przekaże do odpowiedniego serwisu.
3.17 Firma Kreski nie ponosi odpowiedzialności za wydłużony czas realizacji naprawy przez serwis producenta.
Zwrot urządzenia
4.1 Zwrot urządzenia po naprawie, odbywa się środkiem transportu wybranym przez Kreski.
4.2 Koszt transportu pokrywa Zgłaszający, chyba że strony ustalą inaczej.
4.3 Zgłaszający może zlecić odbiór sprzętu przez swojego kuriera po wcześniejszym poinformowaniu Kreski.
4.4 Zgłaszający może odebrać naprawiony sprzęt osobiście w siedzibie firmy Kreski po wcześniejszym ustaleniu tego z serwisem. Odbiór osobisty nie podlega dodatkowym opłatom.
4.5 Jeśli zgłaszający wybierze obiór osobisty, ma na niego 10 dni roboczych. Po tym terminie urządzenie zostanie zwrócone kurierem na koszt zgłaszającego.
Gwarancja
5.1 Na naprawiony sprzęt udziela się następujących gwarancji firmy Kreski:
a) Skanery 30 dni.
b) Terminale 30 dni.
c) Drukarki 90 dni (głowice drukujące według zasad gwarancyjnych producenta)
5.2 Powyższa gwarancja może być dłuższa poprzez indywidualne ustalenia stron. Czas obowiązywania gwarancji jest umieszczony w indywidulanym cenniku klienta.
5.3 Okres gwarancji urządzenia rozpoczyna się od dnia zamknięcia zlecenia serwisowego określonego w punkcie 3.13.
5.4 Utrata gwarancji następuje w wypadku:
a) naruszenia, zatarcia lub zerwania plomb gwarancyjnych firmy Kreski
b) uszkodzenia urządzenia w sposób mechaniczny
c) niewłaściwe użytkowania urządzenia, niezgodne z instrukcją użytkownika.
d) uszkodzenia urządzenia w skutek zabrudzenia sprzętu i braku odpowiedniej konserwacji.
5.5 Gwarancja nie obejmuje prób naprawy sprzętu przez osoby trzecie lub innego kontrahenta.